Wedstrijdverslag Frank Jorissen in de Short Rally van Kasterlee: Ons doel was de wagen optimaliseren !
Tijden waren niet belangrijk, de wagen naar zijn volle potentieel te brengen was onze opdracht !
"Ons team is dit afgelopen weekend met volle energie van start gegaan in de Rally van Kasterlee, tijden waren niet belangrijk enkel als doel technische optimalisaties door te voeren en de wagen naar zijn volle potentieel te brengen. Met de hoop om belangrijke aanpassingen aan de wagen te evalueren, waaronder een nieuwe achterasverhouding om wendbaarheid in korte situaties te verbeteren, begon de rally veelbelovend begint co Jeff zijn verslagje."
Maar op weg naar de start van KP 1 dook al snel het eerste probleem op: een losgekomen M6 boutje van het schakelmechanisme zorgde ervoor dat de versnellingsbak vast kwam te zitten in de derde versnelling. Dankzij het snelle en vakkundige handelen van het CRS-team, kon dit euvel snel verholpen worden, waardoor we in de tweede ronde weer konden starten.
Met een voorzichtige aanpak in de tweede ronde, gericht op het herwinnen van het vertrouwen na een lange pauze, merkte we nog steeds een oud probleem op, nl. de motor had moeite om soepel te presteren op hoge toeren en had niet zijn volle vermogen. Na grondig onderzoek tijdens de servicepauze, werd een ontstekingsprobleem vastgesteld en aangepakt. Hoewel er verbeteringen waren, bleef het gewenste optimale niveau nog buiten bereik.
Tijdens de zesde proef besloot het team een gewaagde stap te zetten door de toerentalbegrenzer uit te schakelen om te zien wat dit zou opleveren. Bijkomend hadden we een onverwachte tegenslag aan de start van KP 2 waarbij de stroom uitviel en de motor niet meer startte. Na analyse bleek dat de interne trekschakelaar defect was. Met de snelle en efficiënte hulp van het serviceteam, bestaande uit Willy Cools en Steve Stessens, kon dit euvel snel hersteld worden en op de valreep konden we toch nog starten, zij het als de laatste moderne wagen op het parcours.
Vanaf dit punt was er een duidelijke transformatie merkbaar. De motor reageerde fantastisch en presteerde krachtiger, wat resulteerde in aanzienlijke verbeteringen in de prestaties. We maakte gebruik van de laatste proeven als testterrein en om het publiek te trakteren op heel wat glijwerk.
Nu de technische hobbels genomen zijn, kijkt het team met tevredenheid terug op een goed georganiseerd weekend en richt het de aandacht op de volgende uitdaging: de EBR (East Belgian Rally) eind september.
We willen onze dank uit spreken voor de onschatbare bijdrage van de servicemensen, Willy Cools en Steve Stessens, voor hun uitstekende interventies tijdens het evenement en om er elke rally weer te staan voor ons.
See You all-in Sankt-Vith……