Wedstrijdverslag Nick Toorré in de 6 Uren Van Kortrijk: 7de plaats ondanks de pech !
Enerzijds het jaar niet kunnen eindigen met het gehoopte resultaat maar anderzijds was het ook al enkele jaren geleden we Kortrijk nog uitgereden hadden!
Na de sortie in Koekelare was de wagen net op tijd klaar om het seizoen nog in stijl te kunnen afsluiten in Kortrijk. Traditioneel een vettige en natte rally met veel valstrikken.
Op Zaterdag werd terug gestart met de traditionele Lavano Kp. Deze lag er op de onverhard stukken toch zeer slecht bij wat al resulteerde tot enkele opgaves. Ook wij kenden er onze miserie. Plots kregen we de versnellingsbak niet meer in eerste of tweede… dan een stuk onverhard omhoog net boven geraakt in 3e kregen we we stok toch waar hij moest en konden we onze weg verderzetten. Maar vooral op de hobbelige (onverhard) stukken bleven we toch problemen hebben om eerste en tweede versnelling te kunnen nemen. Laatste rondje ging dan terug iets beter maar we hadden ondertussen al kostbare tijd verloren. Daarbij kwamen we nog aan op een leegloper ook...
We sloten de openingsdag af met een 13e plaats bij de Historics en dit al op 46 seconden van Bouvart met de Celica die echt buiten categorie reed… Het beloofde een lange inhaalrace te worden op zondag!
Zondagmorgen opgestaan vol goede moed en zin om te beginnen knabbelen aan de achterstand.
Op Aalbeke reden we een 6e tijd op 11 seconden van een verassende Castelein met de Escort en op Marke reden we een 5e tijd. Dit resulteerde in een 5e plek algemeen bij de historics wel al op een minuut op de Celica van Bouvart. We waren dus op de goeie weg wetende dat het nog een slopende en lange rally ging worden.
Op kp4 Rollegem reden we echter lek in een grote put op de weg ergens halfweg de Kp. Na een paar km moesten we toch stoppen om het wiel te vervangen en zo kwamen we aan met een verlies van 3minuten… Weg goeie uitslag dus. We zakten weg naar een 22e plek.
Volgende ronde reden we vooral met uitrijden en plezier in het achterhoofd. De handrem werd ook iets meer gebruikt dan normaal ;). Op de beruchte Lavano Kp kregen we terug zelfde miserie met de boite en die keerde nog enkele keren terug in de volgende ronde.
Toch kunnen uitrijden met een 7e plaats bij de historics en 31e algemeen als resultaat.
Enerzijds het jaar niet kunnen eindigen met het gehoopte resultaat maar anderzijds was het ook al enkele jaren geleden we Kortrijk nog uitgereden hadden!
Bij deze willen we ook graag de tijd nemen om iedereen te bedanken die rechtstreeks of onrechtstreeks iets te maken had met alle rally's van het seizoen. Organisatoren, baanposten, veiligheidsmensen, piloten en copiloten, teams, autostallen, automagazines, fotografen en cameramensen, toeschouwers en fans, de sponsors, … In deze toch nog steeds niet zo makkelijke tijden zijn we zeer dankbaar met jullie zodat wij toch onze hobby kunnen uitoefenen!!
Wat 2024 zal brengen kunnen we nu nog niet zeggen.
Wat we wel al weten is dat jullie onze wagen zal kunnen bewonderen op de 4e INTERNATIONALE RACINGSHOW in Kortrijk Expo op 13 en 14 januari met dank aan RM-Magazine!
Ook zonder onze eigen partners was er geen rally dit jaar voor ons. We zijn dan ook supertrots op de mooie samenwerking!
Coeman Decoratie, Schrijnwerk Couvreur, Claerbout Steven, VVR Kantoor Verstraete, Clarklift Deceuninck, Yprauto carrosserie, IBS banden, Stones & Tiles, Bart Deraedt , Bell Works, Denicol Lubricants en Trappen Verschaeve.